Bibliska råd till #mello2015 deltagarna igår



Nu kör vi #blogg100 igen. Eller jag ska i alla fall försöka klara alla 100.

Under senaste deltävlingen av Melodifestivalen skrev jag tweets med bibelord under sändningen till artisterna med tanke på låtarnas texter. Läs och håll till godo 🙂

Midnight Boy får Rom 13:12:Natten går mot sitt slut & dagen är nära. Låt oss då lägga av oss mörkrets gärningar & ta på oss ljusets rustning

Caroline får 1 Sam 16:7b: ”Herren ser med andra ögon än människor: människor ser till det yttre, men Herren ser till hjärtat.” #mello2015

JTR gillar bygga, här kommer Matt 7:24ff Den som hör dessa mina ord & handlar efter dem är som en klok man som byggde sitt hus på berggrund.

Hasse får som hälsning att Jesus också gick på party och fixade vinet: Joh 2:1-11″Jesus och hans lärjungar var också bjudna till bröllopet.”

Dina Nah sjunger om att ledas & mörker, får Ps 23: Inte ens i den mörkaste dal fruktar jag något ont, ty du är med mig, #mello2015

Den Annika sjunger till behöver läsa Ords 7, här kommer vers 5: de bevarar dig för den främmande kvinnan, för henne som talar så förföriskt.

Måns är sist, i biblisk mening kan det vara bra, se Matt 20:16: Så skall de sista bli först och de första sist. #mello2015

Måns får Ef 6:10ff om kampen mot demonerna han sjunger om: ”Ta på er Guds rustning, så att ni kan hålla stånd mot djävulens lömska angrepp.”

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.